ŚLADAMI LOKALNEJ KULTURY

IMG-3193

Dnia 22 marca 2019 roku klasa 3TL wraz z wychowawcą Aleksandrą Ługiewicz wybrała się na spacer mający przypomnieć o naszej lokalnej, wąbrzeskiej historii. Pierwszym punktem spaceru był rynek na którym obejrzeliśmy z bliska pomnik stojący w centralnym punkcie miasta od lat, a następnie podeszliśmy do słynnych mosiężnych jaszczurek - czyli fontanny wzniesionej by upamiętnić funkcjonowanie bractwa rycerskiego jakim był Związek Jaszczurzy, założony przez Mikołaja z Ryńska. Następnie przeszliśmy naszą wspaniałą promenadą w kierunku nowopowstałego mostu, po drodze podziwiając piękno jednego z trzech wąbrzeskich jezior - zamkowego. Idąc dalej promenadą doszliśmy do naszej plaży gdzie weszliśmy na pomost o niespotykanym kształcie, z którego przeszliśmy w stronę nowego amfiteatru, a następnie przyjrzeliśmy się z bliska pozostałościom zamku biskupiego z XIV wieku, zniszczonego doszczętnie przez Szwedów w drugiej połowie XVII. Ruiny na górze zamkowej były ostatnim punktem naszej małej wycieczki po lokalnych najciekawszych miejscach. Mimo ze większość z nas mieszka w Wąbrzeźnie na stałe, lub bywa tu często uważamy, że takie spacery są bardzo potrzebne, pomagają ocalić od zapomnienia lokalną historię!

Mikołaj Biewald kl. III TL

Drugie Życie

MEDIA

LICZNIK ODWIEDZIN

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
We have: guests, bots online