„MIĘDZYNARODOWA WYMIANA MŁODZIEŻY – Z OKAZJI DNIA PAMIĘCI O HOLOKAUŚCIE – UTRZYMYWANIE ŻYWYCH WSPOMNIEŃ”

AZSK7832

W projekcie brało udział 10 uczennic z Zespołu Szkół Zawodowych w Wąbrzeźnie oraz 2 nauczycielki p. Elżbieta Piątek oraz p. Agnieszka Dzielska. Z Wąbrzeźna do Syke wyjechaliśmy 20.01.2020r wcześnie rano na miejsce dotarliśmy około godziny 18. Razem z dziewczynami zastanawiałyśmy się jak sobie poradzimy z barierą językową oraz czy poradzimy sobie z przewodnim tematem tego wyjazdu, ponieważ był bardzo trudny dla naszej grupy.

Pierwszy dzień minął bardzo szybko, odrazu po dotarciu na miejsce rozpakowaliśmy bagaże i razem z resztą grupy z Maroko i Niemiec udaliśmy się na kolację do restauracji w Syke. Już na kolacji zaczeliśmy podejmować jakiekolwiek rozmowy z innymi uczestnikami oraz miło spędziliśmy czas uśmiechając się do siebie.

Następny dzień zaczeliśmy od śniadania, następnie jechaliśmy do Syke na pierwsze warsztaty taneczne . Uczyliśmy się tanczyć na wiekie show które miało się odbyć w poniedziałek 27 stycznia, później obiad i warsztaty na których podejmnowaliśmy ciężkie tematy m.in. rasizm. A na zakończenie dnia były tańce oraz wspólna integracja.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od prób tanecznych, następnie obiad , wróciliśmy do naszego miejsca zakwaterowania, odbyliśmy warsztaty na których każdy musiał wyrazić swoje zdanie na tematy, które są dla młodych osób ciężkie. Po warsztatach przygotowalismy polski wieczór na którym opowiadaliśmy o Polsce i naszym pięknym mieście, a całemu wydarzeniu towarzyszyły przekąski naszego kraju takie jak; bigos, pierniki oraz drożdżówka. Na koniec wieczoru zaprezentowaliśmy nasz piękny taniec-Polonez, do wspólnego tańczenia zaprosiliśmy kolegów i koleżanki z zaprzyjaźnionych krajów było wspaniale!

23 stycznia kolejne warsztaty taneczne, aktywny czas spędzony razem z przyjaciółmi z Maroko i Niemiec, wspólne zdjęcia, dłuższe rozmowy, następnie obiad i kolejne warszaty na których ciężko pracowaliśmy, wieczorem chwila oddechu a poźniej wieczór Niemiecki oraz degustowanie kolacji przygotowanej przez naszych kolegów i koleżanki z Niemiec.

Piąty dzień odbył się podobnie, rano śniadanie, warszaty taneczne następnie oficjalne przywitanie w Ratuszu przez tamtejsze władze, obiad i powrót do naszego tymczasowego domu , tego dnia kolacja była przygotowana przez grupę z Maroko. Po kolacji wieczór taneczny.

25 stycznia wcześnie rano było śniadanie, następnie przejazd do Syke gdzie wraz z przewodnikiem mieliśmy zwiedzać miasto. Zwiedzanie trwało godzinę z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, podczas zwiedzania jednak mieliśmy chwilę na ogrzanie się i posmakowanie bardzo dobrej herbaty z tamtejszej kawiarenki. Następnie obiad , powrót do schroniska młodzieżowego i wieczór marokański na którym poznaliśmy Maroko, jego kulturę,obyczaje oraz stroje narodowe .

Niedziela zaczęła się od śniadania, następnie udaliśmy się na zwiedzanie bunkra "Valentine" oddalonego od Syke o ok. 60km. Po zwiedzaniu ruszyliśmy w powrotną drogę do Syke na obiad. Po posiłku był czas wolny na integrację z całą grupą. Po kolacji odbył się wieczór taneczny.

27 stycznia był bardzo intensywny ponieważ był to Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Cały dzień spędziliśmy w Ratuszu, rano odbyły się generalne próby przed przybyciem gości, następnie przedstawiliśmy scenki oraz układy taneczne przygotowane podczas pobytu w Syke. Po cięzkim dniu udaliśmy się na imprezę zorganizowaną w Tanzschule Sonja Augustin.

Wtorek zaczeliśmy od zwiedzania tamtejszej policji. Pracownicy byli dla nas bardzo mili, pozwolili nam na obejrzenie radiowozu policyjnego oraz cel. Opowiedzieli nam o swoich przeżyciach i pokazali nam różne akcesoria policyjne. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek oraz obiad. Po czasie wolnym udaliśmy się na kolacje do miejsca zakwaterowania.

W środe po śniadaniu pojechaliśmy do szkoły pielęgniarskiej w której dyrektor szkoły opowiedział nam o wymaganiach jakie są aby dostać się do tej szkoły. Pokazał sale w których uczniowie uczą się wszytskiego w praktyce. Sale są bardzo bogato wyposażone. Po prezentacji szkoły pojechaliśmy do Bremen do dużej galerii na zakupy. Wieczorem mieliśmy pożegnalną impreze w której wszyscy sobie dziękowali za tak mile spędzone 10 dni.

W czwartek po obfitym śniadaniu wyjechaliśmy do Wąbrzeźna. Bardzo ciężko było nam się rozstać z naszymi przyjaciółmi. Łezka w oku się zakręciła.

Próba przed występem w Miejskim ratuszu w Syke z udziałem uczniów naszej szkoły

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=1O-PD4YsbNQ

Drugie Życie

MEDIA

LICZNIK ODWIEDZIN

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter